תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

אכיפת האופניים החשמליים בעיר

 

 

אכיפת האופניים החשמליים בעיר

 

120 דו"חות חולקו בשבוע הראשון ללימודים

 

 

ביום הראשון ללימודים הסתפקו הפקחים בהתראה, אך כבר ביום השני ללימודים הוטלו דו"חות וזומנו הורים בתפיסת ילדים מתחת לגיל 16 שרכבו על כלים ממנועים *עיריית ראשון לציון היא אחת הערים שיישמו את החוק לייעול הפיקוח והאכיפה העירוניים ברשויות המקומיות

 

אכיפת אופניים חשמליים

האופניים החשמליים הפכו בשנים האחרונות לאחד מכלי התחבורה המסוכנים ביותר. על פי הערכות, ברחובות ראשון לציון מסתובבים כ-5000 אופניים חשמליים, מבלי לקחת בחשבון כלים ממונעים אחרים כדוגמת קורקינט חשמלי. רבים מהכלים הללו מחזיקים תלמידי בתי הספר בעיר. למעשה, בשנים האחרונות, הפכו הכלים הממונעים לכלי הרכב הנפוץ עמו מגיעים תלמידים לבתי הספר תוך כדי רכיבה שלא כחוק וסיכון עוברי אורח. זו הסיבה שפתיחת שנת הלימודים לוותה השנה באכיפה של כלים אלו על ידי פקחי החברה לבטחון שהוסמכו לכך ועל ידי יחידת השיטור העירוני שהוקמה לפני כחודש ושסמכויותיה רחבות יותר.

ביום הראשון ללימודים הפקחים הסתפקו בהתראה, אך כבר ביום השני ללימודים הוטלו קנסות על אלה שעברו על החוק כמו רכיבה במדרכה במקומות בהם קיימים מסלולי אופניים ייעודיים, דיבור בטלפון הנייד תוך כדי רכיבה או עם אוזניות, הרכבת אדם נוסף ועוד. בשבוע הראשון ללימודים נרשמו כ-120 דו"חות וזומנו הורים לאסוף את הכלים הממונעים לילדיהם שמתחת לגיל 16.

 על פי  הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 2017 נרשמה עליה משמעותית של 13.7% במספר רוכבי האופניים שנפגעו בתאונות - בעוד שב-2016 דווחו 1,536 רוכבי אופניים חשמליים - ב-2017 זינק מספרם ל 1,747.  ראשון לציון נקטה יוזמה בנושא כבר לפני כשנתיים עם הקמת פורום חשיבה משותף יחד עם חברי פרלמנט הנוער, הדרכות והרצאות לתלמידים, תכנון וקידום שבילי אופניים בעיר ועוד. בנוסף, נאסרה כניסת אופניים עם מנועי עזר לבית הספר ובמקביל הקצתה העירייה מתקנים ייעודיים לתלמידים. כאמור, עיריית ראשון לציון היא גם אחת הערים שיישמו את החוק לייעול הפיקוח והאכיפה העירוניים ברשויות המקומיות.

החברה לביטחון וסדר ציבורי בשיתוף עם המטה לבטיחות בדרכים מקיימים במקביל לאכיפה קמפיין הסברה לתלמידים בנוגע לחבישת קסדה, רכיבה על שביל ייעודי או על הכביש, איסור על דיבור בנייד בזמן רכיבה ועוד. הקנסות שפורסמו על פי החלטת ועדת הכלכלה של הכנסת עומדים על סכומים 250 שקל- 1000 שקל. רכיבה ללא קסדה תגרור קנס של 250 ₪ בעוד רכיבה על אופניים חשמליים למי שטרם מלאו לו  16  שנים עשויה לגרור קנס של 1000 ₪.

מנהל המטה העירוני לבטיחות בדרכים, ישראל סלע, אמר: "המטרה שלנו לצמצם ככל הניתן שימוש באופניים חשמליים למי שטרם מלאו לו 16 והעלאת המודעות לשימוש באמצעי מיגון כמו קסדה ורכיבה ללא אוזניות. לאופניים החשמליים יתרונות רבים, אך כאשר רוכב אינו מבין שמדובר בכלי רכב ולא מכיר את הסכנות הטמונות בו, אנחנו נמצאים בבעיה. אני קורא מפה גם להורים לקחת אחריות ולהקפיד שילדיהם ירכבו על פי הכללים והחוק. אני מקווה שיחד עם הרוכבים ניצור שינוי אמיתי כך שכלי רכב זה ישרת את הרוכבים בבטחה."

 

 

 

פניות הציבורדלג על פניות הציבור
חדשותדלג על חדשות

חדשות

המשך עצור
הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות
עבור לתוכן העמוד